torsdag 23. april 2009

Mine filmvaner

Å sette seg ned med en film gjør jeg for å underholdes eller for å slappe av. Det er alltid ekstra koselig å se det sammen med venner og det kan likegodt være en ukedag som i helgen.

Hvilke typer film jeg velger å se varierer veldig. Det kommer an på hvilket humør jeg er i og hvem jeg ser den med, men generelt så ser skrekkfilmer og romantiske komedier. Jeg er også litt barnslig av meg og er veldig glad i de gamle disneyfilmene.

Hvis jeg skal velge min favorittfilm så vil jeg si at det er umulig fordi jeg liker så mye forskjellig, men jeg har likevel klart å plukke ut noen filmer jeg liker litt ekstra godt. ”Saw”, ”The hitcher” og tilslutt, ”John Tucker must die”.

Den jeg har valgt å fortelle litt om er filmen ”Saw”. ”Saw” er en skrekkfilm/thriller fra 2004. Filmen starter med at vi ser to personer som er fastbundet med kjetting, i hver sin ende av et nedslitt offentlig toalett. Disse to personene er blitt utsatt for et spill, et spill som avgjør om de får leve eller om de kommer til å dø. Spillet er satt sammen av den såkalte "Puslespill-morderen", en psykopat kjent for å kidnappe mennesker for å få de til å sette pris på livet sitt, men dette skjer på en absurd og grotesk måte. Filmen handler om disse to offereres vei ut av det livstruende spillet og etterforskerne som prøver å finne morderen og samtidig redde de som enda ikke er døde.

Jeg virkelig elsker denne filmen. Hele komplottet og sammensettingen er så genialt at når filmen var ferdig måtte jeg spole tilbake igjen og igjen. Jeg vil anbefale denne filmen på det sterkeste, men P.S, man trenger ikke noe godteri under denne filmen, tro meg, man legger det fra seg!

Helt tilslutt, her er trailerne til de tre filmene som er nevnt ovenfor.

SAW


THE HITCHER


JOHN TUCKER MUST DIE

1 kommentar:

Anonym sa...

John Tucker must die er en veldig morsom film hihi, elsker den^^