torsdag 16. oktober 2008

Norsk


Nå har vi altså begynt å blogge i norsken. Personlig så synes jeg dette var en veldig god ide av flere grunner. Først og fremst så får man blant annet muligheten til å utrykke seg selv på en annen måte enn ved de vanlige tekstene man skriver i norskfaget. Tekstene i bloggene har personlige preg og derfor får også læreren mulighet til å se en annen side av elevene og får kanskje derfor et annet inntrykk av hver enkelt person.
Så er det over til selve faget norsk. Selv om norsk ikke er mitt favorittfag, så har det alltid vært et fag jeg har likt godt. Jeg liker å skrive og finne opp ting, rett og slett å få lov til å bruke fantasien.
På ungdomskolen var ikke timene med norsk særlig spennende, det var lite variasjon på det vi gjorde og jeg følte aldri at jeg verken ble engasjert i det vi holdt på og det var for lite utfordringer. Dette føler jeg har fått en positiv vri når jeg har startet på videregående, med ny lærer så blir det mer interessant. Timene har også fått en vri på seg og det virker som læreren er observant på at vi skal lære med varierte læringsmetoder. For min del så er dette en god ting fordi jeg føler at jeg lærer mer.

Bilde er hentet fra:
http://flickrcc.bluemountains.net/?terms=write&edit=yes&page=1

Ingen kommentarer: